Onsra Nâr - Gökçen Koçan | Kitap Yorumu


Kitap Adı : Onsra Nâr
Yazar Adı : Gökçen Koçan
Seri Bilgisi : Onsra 1
Sayfa Sayısı : 544
Yayınevi : Dokuz Yayınları 
Baskı Yılı : 2023
Kitaba Puanım : 3,5 - 4/5
“Affetmeyeceğim.”
“O kadar şey söyledim. Unutacak değilsin zaten…” Söyleyemediğim gerçeklerin yerine yaptığım kabalıkların canını yaktığını, kabullenircesine başını salladı. “Affetme!” diyerek sesli bir nefes verdim. Ardından peşi sıra önüne doğru ilerledim. Hafifçe önünde eğilecek gibi olduğumda, sağ eli sol koluma yapıştı. Ne tam diz çökebildim ne de utancımdan doğrulabildim ama yine de talep etmekten geri kalamadım. “Ama her şeye rağmen burada kal be Hevybanû!” Yüzümden buruk bir tebessüm geçti. Gideceğim demişti. Gidene kadar gözüne gözükmeyeceğim… Aylardır gözüme gözükmekten kaçındığı gibi, gözlerini de ilelebet benden sürgün eylemişti. Yaşattığı sürgün dayanılmaz olduğu için yeni farkına vardığım gönlümden bile vazgeçip; “Tamam yine görmezden gel beni ama burada aldığın nefesleri hissedeyim,” dedim.

Dudağının solu yukarı doğru kıvrıldı. “Seni affettiğim gün…” Ağırca yutkununca kaşlarım çatıldı. “Şehadet haberin bana ulaşsın Alp Aslan!”

(Tanıtım Bülteninden)
Askeri kurgu yazmanın zor olduğu aşikâr. Üzerinde araştırma yapılması gerek ki gerçekçi hissettirsin hikaye.  Yazarın bu konuda iyi bir iş çıkardığını söyleyebilirim.

Ben öyle çok askeri kurgu okuyan, bu türün aşığı bir okur değilim. Hatta bu türde okuduğum sayılı kitaplardan biri diyebilirim. Teknik olarak bir eksiklik vardıysa da bile, anlayamadığım için fark etmemiş olmam yüksekle muhtemel.

Gel gelelim serinin ilk kitabına; Jülide doktor, Alp Aslan da yüzbaşıdır. İkilinin yolu İstanbul'da kesişir, etkileşim olur ve aralarında yakınlık oluşur. Daha sonra yolları ayrılır. Jülide görev yapacağı sehre gider ve kader bu ya yeniden karşılaşırlar. Yeniden etkileşirler ve yakınlaşırlar. 

Parçalanmış bir ailenin çocuğu Jülide ve bundan sebep sevgi eksikliği açlığı var, benim gördüğüm. Üstüne asker olan annesini kaybetmiş o eksikliği de arıyor. Alp Aslan ise kimseye eyvallahı olmayan biri, on beşinden beri dik kafalı bir karakter. İlk karşılaşmalarıyla Jülide'den fazla fazla etkinip birlikte oluyorlar. Sonrası ise kader diyelim. Her ikisinin de tavırlarında zaman zaman örtüşmeyen durumlar olsada bir arada kaldıkları zaman diliminde kimyaları fena uyuyordu. Genel anlamda Alp Aslan'ı anladığım yer çoktu, keza Jülide'ye hak verdiğim sahneler fazlasıyla vardı. 

Türü sevenlerin kitabı beğenerek olacaklarına eminim, benim gibi ilk defa okuyan biri içinde askeri kitaplara giriş konusunda güzel bir başlangıç olabilir.


1 comments:

  1. İlk kitabın yorumu ikinciden olumluymuş :)
    Bir çocuğun annesiz büyümesi ne zordur...

    YanıtlaSil